JellyPages.com

Saturday 20 August 2011

pahit manis kehidupanku


alhamdulillah...arini dah 21 hari dah umat islam berpuasa...beruntung sangat
aku dapat hidup sampai ke arini...banyak dugaan yang aku hadapi selama 21 berpuasa...
semalam aku dah hilangkan barang membe aku...sumpah aku tak sengaja...aku dah cuba
cari merata tempat..tapi tak jumpa..aku dah tak tau nak cari kat mana....semua tempat aku
dah cari....aku takut aku tercicir barang tu kat mana-mana..takut terjumpa kat orang yang
tak sepatutnya jumpa..aku harap sangat kalau ada orang jumpa..dia serah je kat pakcik
guard tu...
 pastu semalam jugak aku jadi fasilitator untuk anak-anak yatim...best sangat...
dalam masa yang sama...teringat je barang yang aku hilangkan...tapi budak-budak tu dah buad aku lupa seketika tentang masalah aku....macam-macam aktiviti kitorang buat dengan
diorang....pening kepala nak jaga semua budak tu...semua kecik-kecik je...comey je..dalam
ramai-ramai tu...kumpulan aku ngan amani je paling ramai...amani tu fasi sekali ngan aku sebab dalam 1 kumpulan 2 orang fasi...nasib budak-budak group aku ok je semua.......

ada sorang adik tu...umur dia baru 7tahun...kesian aku tengok dia....
dia cerita macam-macam kat aku..ada satu yang aku tak boleh lupa...dia cakap..mak dia
tinggalkan dia kat umah tu sebab nak jaga kakak-kakak dia je...pastu dia cakap..selalu
kalau dapat duit raya yang orang bagi..mesti kena bagi kat ustazah..pastu kalau mintak
kat ustazah duit tu..ustazah tak bagi..pastu adik tu cakap...ustazah amik duit tu buat beli
barang ustazah tu....heheheh...aku cakap lar kat dia...diorang amik duit tu untuk simpan 
takut korang guna beli yang bukan-bukan...bila besar nanti..diorang bagi lar.....

adik tu cakap...betul ke abang??tapi ustazah guna duit tu untuk buat
kereta dia lar....adoooiii....aku dah tak tau nak cakap macam mana....aku cakap je kat adik
tu..bila adik besar nanti adik tau lar duit tu ada kat mana okey...kesian sangat aku tengok
dia....adik tu cakap...kadang-kadang dia pegi umah mak angkat dia...time tu je boleh keluar
kalau selalu susah nak keluar...selalu yang besar je boleh keluar...yang kecik tak boleh....

macam-macam adik tu cakap kat aku....nama dia pon aku ingat lagi...
atuf...dia cakap best datang sini...heheheh...seronok sangat time tu...sehari aku duduk
ngan diorang...rasa sekejap sangat...tapi...penat giler nak kawal budak-budak tu...dah
terlampau aktif sangat....duduk sekejap je...dah bangun main kejar-kejar ngan membe
diorang....^_^

ni lah pengalaman aku yang paling bermakna sangat....dalam 1 hari...
macam-macam jadi....jap g aku nak try cari barang tu...mana tau rezeki aku nak jumpa
balik kan...hmmmm....aku mintak maaf sangat...tak sengaja nak hilangkan barang ko :(

No comments:

Post a Comment